čtvrtek 3. ledna 2013

Audi je konečně naše..

Jak nadpis napovídám, už si vozíme zadky v nové Audi A4 Avant.
Ve středu jsme jeli na malý výlet do Prahy (ještě Land Cruiserem) a tak zkouším volat na registr vozidel do Soběslavy, zda nejsou již hotové značky a techničák. Pán mi řekl, že by se na to ve čtvrtek podíval a v pátek by to bylo k vydání. V tu chvíly to byla opravdu nečekaná zpráva, osobně jsem čekal, že budem čekat tak o týden déle. Ještě lepší zprávu jsem se dozvěděl, když mi pán volal včera (čtvrtek) a řekl cituji "Dobrý den pane Mrkvička, takže mám pro Vás hotové ty věci k té Audi....a pokud chcete, jsem tu do tří, můžete si pro to přijet". No a jak to dopadlo? Samozřejmě, že jsme včera už Audi proháněli.
Auto je to opravdu skvělé, motor má hodně síly, ale nechová se jako třeba BMW 530d nebo X5 40d, které Vám to dají dost najevo. Audi je naopak takové klidné a veškeré úkony probíhají tak nějak samozřejmě. Stojíte na semaforech, padne zelená, párkrát zamrkáte a jedete stovkou, ale ani by Vás to nenapadlo jak je auto neuvěřitelně tiché. Automatická převodovka řadí moc pěkně, ani o tom člověk skoro neví. Oproti LC se mi líbí postupné podřazování při zpomalování, kdy podřazuje až skoro k 0km/h. Díky tomu se ušetří nějakého do deci paliva, které se spálí při prvním předjetí. Jako bonus má převodovka manuální režim a sportovní režim, ale ty asi nebudu moc využívat. Ještě u převodovky je dobré zmínit, že ve zmíněných BMW automat při šlápnutí na plyn v 90% případů podřadí, u Audi ne, snaží se naopak využít celý 500Nm.

Text časem doplním o další poznatky a zatím přihodím fotky :)






Žádné komentáře:

Okomentovat