pátek 16. listopadu 2012

Nákup u výrobce e-cigaret na Alibabě jakožto uživatel

Vzhledem k tomu, že se mne na naší Facebookové skupině o e-kouření ptalo pár lidí, kde jsem koupil grip Vmax (česká cena - 2300kč) za 28USD, rozhodl jsem se napsat malý "report" o průběhu koupě.

Na začátek ještě zmíním důležité detaily ohledně koupě:

  • komunikace výhradně emailem nebo přes Skype
  • doprava pouze DHL, EMS apod. drahé služby - cca 30USD
  • zaplacení výhradně přes PayPal

Takže jak to vlastně začalo. Znáte to, dlouhý večer, nuda na netu, přítelkyně hrající The Sims se nechce odtrhnout a tak jsem se podíval na Alibabu, protože je to vlastně velkoobchodní část Aliexpressu, na kterém jsem kupoval tablet. Protože používám už více než rok elektronickou cigaretu, podíval jsem se po nějakých gripech. Jen, co jsem zahlédl ceny ala 30USD, 40USD, musel jsem kontaktovat prodejce, to by mi hlodalo ještě rok se na to vyprdnout. 

Jelikož jsem pouze uživatel s rozpočtem ne na kamion, ale pouze na jednotky kusů, vždy jsem se ptal na možnost koupě pouze jednoho kusu. Nakonec jsme uspěl u slečny Cherry u této nabídky - http://www.alibaba.com/product-gs/648696743/_28_set_best_price_vv.html?s=p. Jak vidíte u nabídky, cena je 28USD, což je v přepočtu cca 560kč (vždy přepočítávám 1USD=20kč), to je za celou sadu (grip, 2x 18350 baterie, CE4 cart, nabíječka a manuál) super cena. Už od začátku mi bylo jasné, že se nejedná o originál. Firmu, která originál vyrábí, Smok na Alibabě také naleznete, ale požadují odběr min. 50ks a to je na mne prostě dost.

Vraťme se ke komunikaci s Cherry. Jak jsem psal, komunikovalo se emailem, ale nabídla mi i Skype, který ovšem nemám. V podstatě jsme probírali docela dlouho samotnou koupi gripu, pokusil jsem se srazit cenu poštovného (34,5USD), ale to se mi nepodařilo. Nechal jsem se ukecat na koupi dvou sad gripů. Dále mne zajímali nějaké carty a nakonec mi bylo nabídnuto T2 (2,5USD), CE8 alias čínská Vivi (4,5USD) a nějaké menší CE4 a 3. Nechal jsem si přihodit CE8 a T2 (výborné). 

Následovalo přijetí faktury od Cherry, zaplacení přes PayPal a domluvení se na fake faktuře pro celnici a napsání textu "Spare parts" a ceny 20USD na balík. Platba proběhla v neděli a do pátku jsem čekal na tracking number. Celý víkend jsem sledoval stav zásilky, DHL opět nezklamalo a balík byl v pondělí doma. Neplatil jsem žádné CLO a ani DPH. V tomto je velká výhoda DHL, že nejsou takoví detektivové jako Česká Pošta.

Ještě pár detailů ke gripu Vmax:
  • grip je z pochromované mosazy, zatím se nic neodírá, ale nemám ho ani měsíc
  • mechanické provedení je kvalitní, nic se nehýbe, ani nechrastí
  • okolo tlačítka se tenoučký kroužek, který lehce svítí do žlutooranžova - asi z vrtání díry do těla
  • okolo displeje je vidět elektronika, origo Zmax tam má krycí plasti
  • závit je trochu zvláštně vrtaný, třeba Vision Eternity nelze našroubovat, s jinými carty/att jsem problém neměl
  • při používání se neobjevil žádný problém ala vypadávání žhavení apod.
  • grip má stejné funkce a ovládání jako origo Vmax
  • grip má pulzní žhavení jako origo Vmax
  • na displeji gripu byla nalepena z výroby folie (!)

Nakonec pár fotek:

Vmax po příchodu s nasazenou EC Nova a vedle něj balení CE8

Vmax s nasazenou čínskou T2 v porovnání s origo Zmax s Vision Eternity

A nakonec ona viditelná elektronika, Vmax nahoře. Omluvte prosím kvalitu fotografií.

A nakonec asi jediná viditelná vada v provedení. V designových proužkách na gripu jsou bublinky po chromování. Na první pohled to není vidět a ani se netváří, že by měli prasknout, ale jsou tam. Pokusil jsem se to vyfotit, ale iPhonem se to dělá fakt blbě. Na fotce je to také dost zvýrazněné, ve skutečnosti to není tolik vidět.


Pokud máte jakékoli dotazy, neváhejte se ptát. Buď zde v komentářích, nebo lépe na naší FB skupině.




Žádné komentáře:

Okomentovat